repa_i_lacken

Det sägs att “skit händer” lite då och då. Det gäller även i mekgaraget, förstås.

Häromåret lyckades K1 och K2 välta ett gammalt vapenskåp om två-trehundra kilo. Skåpet snuddade B:s Pontiac Trans Am, och skapade ett litet jack på vänster framskärm. Hade skåpet vält 10 cm närmare B:s bil hade den varit skrot idag. Bilen hade gått av på mitten, typ.

I förrförra veckan var det min tur att få en släng av skitsleven. Trots att mekpolare P är gammal yrkeschaffis misslyckades han med att backa förbi min Nova med en buckla och två repor i bakskärmen som resultat.

Irriterande förstås. Det är körsäsong och då är det ingen som vill ha sin jänkebil ståendes på plåt- och lackverkstad. Tur i oturen så fick jag en tid snabbt, så problemet bör vara löst typ snart. Dessutom täcker P:s försäkring givetvis reparationskostnaden.

Icke desto mindre har det blivit en del besvär. Dels har jag varit tvungen att lägga några timmar på att hitta en bra verkstad som kan fixa karossjobbet och som har tid att göra det snabbt, dels har jag fått kasta bort ett antal arbetstimmar då Novan har och komma att vara tvungen att köras till och från lackverkstaden (två gånger). Plus allt administrativt arbete runt omkring, förstås, med till exempel försäkringspapper.

Åtminstone det sista (plus att man inte gärna kan leva ut sin ilska och bli asförbannad på en klumpig mekkamrat i garaget) skapar lite frustration.

Hur löser du eller ni liknande problem i ert mekgarage?! Eller hur har ni löst dem?

Share