Det finns många skruvade annonser från förr att dra på smilbanden åt. Den här kampanjen från Dodge och postorderföretaget Montgomery Ward tar dock priset.

Snacka om ett splittrat målgruppstänk. Eller hade pr-folket på Chrysler och Montgomery Ward ambitionen “Nu jädrar ska vi ringa in hela familjen och skapa annonser som vänder sig till både honom och henne”? More bang for the bucks, liksom. Han får sukta efter en rejäl muskelbil, och hon får tips på tyger och mönster som hon kan låta sig inspireras av när hon syr upp en ny garderob till familjen.

Tror inte det är en särskilt god idé. Så till vida att det inte är så skruvat att det hela blir en rejäl snackis bland folk, gärna på nätet.

Men det fanns inte så där jättemycket internet 1969-1970.

Tyvärr. För jag gillar verkligen den naiva men fina grundtanken. Ja, kombinationen av två kampanjer i ett alltså. Plus alla former av hantverk. DYI FTW!

2013-10-04-syslojd-och-muskelbilar

2013-10-04-syslojd-och-muskelbilar_2

Share