2015-12-09-hej-da-gamla-mekgaraget-snyft

Jag har bestämt mig för att säga upp det gamla mekgaraget. Efter ett par längre samtal med svågern så inser jag att a) det blir för kostsamt med dubbla garagehyror varje månad (2 300 i stället för enbart 1 000 kronor för det nya mekgaraget) samt b) vi kommer att börja bygga Supersjuan i svågern dubbelgarage på landet. Så länge vi håller på med ramen/chassiet så är den just sjukt enkel att ställa på högkant och stuva undan. Och bara det jobbet kommer säkert att ta oss flera år i anspråk.

När vi sedan är klara med ram/chassie så flyttar vi detta med svågers biltransport till nya mekgaraget, och ställer Novan i en låst enbilsbur (300 kronor/månad) utanför. När man sedan så helst önskar kan Super Seven-projektet byta plats med Novan, och vice versa.

I övrigt finns egentligen bara tre saker jag kommer att sakna:

  1. De gamla mekpolarna. Detta kommer dock att gå över snabbt på grund av två orsaker. Dels var de gamla aldrig nere och mekade, dels är de nya mekpolarna alldeles enastående.
  2. Takhöjden. Även om det gamla mekgaraget inte var något höglager så behövde man aldrig bry sig om att till exempel motorlyften skulle slå i taket när man bärgade en V8:a ur Novans motorutrymme. I det nya mekgaraget får man ta hänsyn till takhöjden (inte minst eftersom det finns ett sprinklersystem där också).
  3. Garagegolvet. Kraftiga betongplattor är överlägset bäst i ett mekgarage!

Share