Har du alla de tidskorrekta detaljerna monterade på din muskelbil inför nästa Super Stock-repa på strippen? Scoop och en Predator-förgasare kanske. Jättegula slapper bars från Lakewood. Hi-jackers och en triangulär luftburk från Edelbrock till det.

Du är kittad och klar. Tänker du.

Icke. Vet inte exakt hur “Tow bar tabs” översätts till svenska, men bogseringsfästen lär väl vara nära nog. Det vill säga två fästen som du sätter på den främre stötfångaren och som i steg två möjliggör att du kan konvertera bilen till ett släp.

Denna detalj, gärna i någon gapig färg typ gul eller röd, är så klart ett måste. Alldeles oavsett om du hade tänkt hänga på din muskelbil efter Ford-hågisen när du kör till strippen (istället för att rulla upp fordonet på en biltrailer) eller inte.

NMW är ett känt gammalt märke. Om du vill scanna Ebay. Eller så tillverkar du fästena själv. Krävs nog ingen större kunskap bara man väljer rätt stålkvalité och dimensionerar korrekt. Originalen ska klara av att dra drygt 2 200 kilo.

Share