Det här mejlet damp ner i min mejlbox för några månader sedan:

Hej Peter,

Mitt namn är **** ***** och jag arbetar med att sprida information om [STOR biltillverkare] ******* *********.

Jag har just funnit din innehållsrika och väldigt snygga bilblogg och undrar om du vore intresserad av ett samarbete med mig? Jag är intresserad av att skriva en text till din blogg om ********** ********* med innehåll som passar med ditt nuvarande innehåll på bloggen. Du får gärna presentera texten som en sponsrad text för att skilja ut den från dina egna texter.

Jag betalar gärna 1000 sek för att ha texten, samt två länkar till ********** hemsida, på din blogg. Självklart får du godkänna texten innan du lägger upp den på sidan.

Jag hoppas att detta låter intressant för dig?

Med vänliga hälsningar,
**** *****

Jag tackade nej. Även om texten tydligt skulle vara utmärkt som sponsrad kände jag att min trovärdighet och bloggens integritet skulle få sig varsin törn. Dessutom är min tanke att varje blogginlägg att det ska tillföra något, vilket var en klar osäkerhetsfaktor här.

Vad säger du? Gjorde jag rätt? Är tankarna ovan sunda? Jag tycker det, men det är du som bestämmer.

Share