Efter en första runda med svetsen ser a-stolpen ut så här. Även om det inte handlar om något proffsresultat så är i alla fall jag nöjd. Ska slipa ner punkterna, och gå över skarven med svetsen en gång till. Blir nog bra till slut, hoppas jag.
Bifogar även en bild på bakskärmen. Allt såg verkligen jättefint ut under själva reparationsprocessen, både när svetsjobbet slipats, och fem tunna lager spackel hade applicerats och slipats för att jämna ut det hela. Men som vanligt så ljuger fingertopparna, för när lacken väl lagts på, dyker de upp. Ojämnheterna. Grr. “Gör om, gör rätt” heter lösningen på detta problem.
2010-02-09 kl. 14:00
sER JU UT ATT SITTA SOM EN SCHMÄCK DET DÄR. (Oj, Caps Lock!) Är det punktsvets, eller så tjock plåt att du kan sömsvetsa?
2010-02-09 kl. 17:04
Sisådär 1 000 punkter ungefär. 😉 Men stadigt blev det. A-stolpen är därtill fylld med roststoppande medel på insidan. Så det borde hålla ett tag, särskilt med tanke på att Capricen är en sommarbil.