Hm. Undrar om det är strömproblem – endera bilbatteri och/eller generator – som spökar och som gör bilen svårstartad i bland (se länk nedan).
Har laddat bilbatteriet under någon vecka och kom upp i maxspänningen 13,2 volt (från 12,3 volt). Det gjorde startmotorn pigg och brunstig som en ungtjur.
Det kan vara så att kortare bilresor om någon kvart inte räcker för att ladda upp bilbatteriet. Det plus närmare fyra månader stillastående i garage gör inte batteriet pepp, direkt.
V8 verkar för övrigt kräva en hel del kräm för att dras runt av startmotorn. 0,2 volt käkades upp av tre drag med startnyckeln.
Det blir till att varmköra och testa om problemen återstår. Hur som helst ska jag nog ta och installera en värmesköld, för det är rejält tajt mellan headers och startmotor.
http://gasolinemagazine.se/2008/11/29/sur-v8-aven-kant-som-startproblem/
2008-12-23 kl. 19:08
Jag önskar dig en God Jul…!
2008-12-24 kl. 01:34
jordproblem… kola sånt, å sen kan du byta starten när du ändå håller på för den ger sig förr eller senare med , och dessutom tacka fan för du inte har en wagon med Olds-motorn, hur det kommer sig kan ja berätta senare, skål !
2008-12-26 kl. 23:39
Tackar! Det ska jag kolla upp.
Berätta gärna mer om kombinationen Cheva plus Olds vid tillfälle.