Förra årets plan att 2011 få ut bilen på vägarna redan i maj klarades av galant! Dessutom har jag fått en del gjort i vinter, trots att jag blev pappa redan i november 2010.

Fixat 2010/2011

  1. Lokaliserat och stoppat motorns stora oljeläckage.
  2. Bytt batterikontakter och installerat strömbrytare.
  3. Bytt växellådans oljetråg (och stoppat läckage) samt bytt oljor och filter.
  4. Smörjt framvagnen.
  5. Installerat mätinstrument för varvtal, oljetryck och vattentemp (sitter på kardantunnel).
  6. Införskaffat 350-block och verktygsskåp på hjul.
  7. Gått igenom bilen på en rad punkter för att hitta stora och små problem som ska åtgärdas.
  8. Lokaliserat fel på baklamporna (jordfel) och löst det. Nu slipper folk ljustuta på mig…
  9. Bytt luftburk.
  10. Bytt bränslefilter och vevhusfilter.
  11. Renoverat fullackerade och risiga ventilkåpor. De är nu högglanspolerade.
  12. Bytt ventilhattar, regplåtsskruvar, låsknoppar och vindrutetorkare mot polerade spikes.
  13. Modifierat och bytt tanklock.
  14. Bytt gamla risiga, spruckna gummidetaljer som stopp för bagagelucka och motorhuv samt bromspedalsgummi mot nytt fräscht dito.
  15. Slipat, svetsat och målat bagageutrymmet (största jobbet).
  16. Plus en j-vla massa småfix som saknar namn.

Att fixa 2011/2012

  1. Komma igång med V8-bygget på allvar (involverar inköpsresa till USA i oktober).
  2. Byta kylarvatten och spola igenom kylaren.
  3. Se över billjudet. Byta högtalare bak, och installera fronthögtalare i specialbyggda kickpaneler.
  4. Plus en j-vla massa småfix som saknar namn, och säkert en del större projekt.
Share