När det är dags att återmontera ventilkåporna, vilket moment ska användas? Och vilket verktyg, ventilkåporna sitter med insexskruv och inte bult/mutter som min momentnyckel är anpassad för. Finns det månne adaptrar?
Har för övrigt köpt gummi- och inte korkpackningar. Verkar vara det listigaste valet om man ska lyfta ventilkåporna lite då och då, och inte vill byta packning varje gång. Enligt säljaren på Hansen Racing ska de hålla tätt i si så där 10 år.
På tal om skruv till ventilkåporna borde jag byta till de som du ser ned. Inte för att jag har mekaniska ventillyftare (vad jag vet), men för att det ger sken av detta, vilket givetvis är mera rejsigt än hydrauliska lyftare. Dessutom är ventilkåpsskruvarna nedan sjukt snygga!
2011-01-05 kl. 19:52
Dom går utmärkt att skruva på lite känsla, och skall inte sitta särskilt hårt alls. Kryssdra skall man göra givetvis.
sånadär ventilkåpskruvar ovan var jättepoppis på 80-talet och dom var fula redan då 😉
2011-01-05 kl. 23:12
“Tack!” samt “Icke, de är skittuffa och jättesnygga!” 😉
2011-01-10 kl. 19:47
T-handtag?
Varför inte spärrskaft? 😉
Kupolmuttrar/skruv är snyggt
Dra inte för hårt bara, så kåporna blir cheva… eeh… skeva
2011-01-11 kl. 00:00
Eller hur, ett rejält spärrskaft om en meter… Whoooooaaargh! 😀
“Skeva”, hahaha. Bra där!